Osobne rátam len s banom Nadu, najbližšie v auguste tuším. Nepohrdol by som ani Ringom a Griefom.
0 hlasů
Informácia na úvod vzhľadom k aktuálnosti. Tento článok bol napísaný na začiatku júla, avšak kvôli technickým problém prichádza až teraz. Takže poďme na to.
Tým článkom nadväzujem na svoj vlastný článok z marca tohto roku, v ktorom som predpokladal, že do príchodu Modern Horizons 3 sa na moderne bannovať nebude nič. Čo nebola žiadna veda, to predpokladal skoro každý. Ale vyplnilo sa to.
Lenže Modern Horizons 3 prišli a mnoho sa toho zmenilo. Rovnako ako po Modern Horizons 1 a Modern Horizons 2. Lenže väčšina rozborov prichádzajúcej sady väčšiny hodnotiteľov bola robená bez testovania a teda viac menej iba na základe skillu toho ktorého respondenta. A som rád, že sa (tak na +/- 80 %) moje predpovede zhodovali ako s predpoveďami tých najlepších, tak i s následným dianím na formáte. Takže potom už išlo ohľadom potenciálneho bannovania (podľa mňa) iba o to, nájsť odpovede na 3 otázky.
No a tu sú moje odpovede na tieto 3 otázky:
Ale poďme si ich prebrať postupne. A opakujem. Moje hodnotenia sa dejú bez zberu nejakých relevantných štatistických dát, bez pomoci nejakého „podporného tímu“ a je to viac nezáväzná úvaha, než čokoľvek iné.
Odpoveď na túto otázku sa dala očakávať. Wizardi to robia vždy. V prvých MH to bol Hogaak, Arisen Necropolis, v druhých zase Ragavan, Nimble Pilferer (ten ale zatiaľ pred „sekerou“ uniká) a celá séria pitch elementálov (tých si bann podľa mňa postupne berie). No a v tretích MH je tou zrejmou kartou – znova bez prekvapenia - Nadu, Winged Wisdom. S ďalšími možnosťami ako Ugin´s Labyrinth a Necrodominance v závese. O tých ale neskôr.
Teraz je na rade Nadu a jej deck Bant Nadu. Problém je, že sa jedná o veľmi konzistentný kombo deck, ktorý dokáže vyhrať v treťom kole. Plus je to deck, ktorý vyžaduje veľmi precízne hranie a tak je hra proti nemu príliš zdĺhavá (čo by mohol byť problém na turnajoch) a nezábavná (čo nie je dobré pre Magic ako taký). Ďalej nemá asi žiaden očividný zlý matchup a tak by hráči, ktorí by ho nechceli hrať, „museli“ stavať svoje decky tak, ako svojho času za panovania CawBlade decku. Museli by ich stavať tak, aby dokázali poraziť tento jeden konkrétny deck. Ale potom by tie decky neboli dobré proti iným balíkom. Pričom ale ani možnosť, ktorú niektorí navrhujú a síce zabannovať Shuko by (podľa mňa) nemusela pomôcť. Deck s Nadu by mal stále kopec možností (samozrejme slabších, ale stále kopec) ako kombo spustiť. Sú tu Lightning Greaves, ktoré sú síce o manu drahšie a teda sa nedajú nájsť Ságou, ale zase poskytujú extra ochranu. Je tu Hex Parasite, ktorý síce stojí životy, ale dá sa nájsť skrz Urza´s Sagu. Alebo sa bude viac hrať Outrider en-Kor. Takže by nám po zabannovaní iných kariet aj tak hrozila dominancia tohto decku a na turnajoch ešte k tomu zdĺhavé mirror matche. Nadu je momentálne najočividnejšie a najviac broken zo všetkých nových kariet a jej deck ma jednoducho príliš vysokú pravdepodobnosť „že to príde“ na to, aby to v konečnom dôsledku nedeformovalo formát.
No a zvyšné dve karty možno teraz nevyzerajú až tak nebezpečne, ale podľa mňa sú iba „zatienené“ silou Nadu. Ak bude ale Nadu zabannovaná, logicky sa ustanoví nový „top dog“ deck. No a Ugin's Labyrinth je prosto vo vysokom počte deckov ako Tron, Through the Breach a rôzne verzie Eldraziov príliš rýchlym sol landom. No a tieto decky už teraz (15. 7. 2024) tvoria +/- 10% mety a to i pri vysokej popularite Nadu. No a po jej potenciálnom zabannovaní by toto číslo mohlo ešte narásť. Rýchla mana sa vždy ukazovala na moderne ako problém. Ok, uznávam, že to nie je level Chrome Mox či Mox Opal, ale je to rýchla mana. Pričom nepotrebuje bytosti na stole ako Veža a pri „znesiteľných“ úpravách decku dokáže dávať 2 many na akýkoľvek spell, nielen eldraziov. Čím ešte viac pushuje karty ako Jeden Prsteň či „malý“ Karn.
No a posledná je Necrodominance. Tu sa ukazuje, že i košická Necropotence je jednoducho ... Necropotence. Zo všetkými tými čiernymi free spellmi (tu odvádza dobrú prácu hlavne Soul Spike) a čiernymi spellmi, ktoré sú v podstate zeme a ktoré sú momentálne na formáte, dokáže poskytovať neskutočnú kartovú výhodu, porovnateľnú s Jedným Prsteňom. Ak nie lepšiu, pretože dokáže naťahať viac kariet za kratší čas. V jej „prospech“ ale hovorí aspoň to, že ak sa Wizardi naozaj rozhýbu a zakážu Grief-a, tak tento balík stratí jednu zo svojich naozaj dôležitých kariet (potenciálne zabraňuje zničeniu Necrodominance a dokáže tiež zužitkovať extra karty z nej) a to by mohlo tento balík trochu oslabiť. Plus je to deck, ktorý „vyžaduje“ aby ste hrali vysoký počet rovnakých - konkrétnych kariet (Boggart Trawler, Orcish Bowmasters, Grief, Sheoldred, the Apocalypse, Agadeem's Awakening, Fell the Profane, Flare of Malice, Malakir Rebirth, March of Wretched Sorrow, Soul Spike, The One Ring, Necrodominance, Phyrexian Tower, ...), čo môžu niektorí hráči brať ako obmedzujúce.
Takže moje poradie na bann nových kariet, teda za predpokladu, že Wizardi budú banovať silné karty a nie tie podporné (Shuko, Scam package, ...) je:
Tie percentá sú tu i pri ďalších otázkach naozaj vysoko orientačné a sú akýmsi prienikom mojich predpokladov a mojich želaní.
S príchodom nových kariet s novej sady sa logicky zmenila meta. Posilnili sa niektoré existujúce decky, niektoré oslabili a dokonca vznikli decky nové. A to posilnilo i postavenie niektorých starých kariet. Pár z nich sa zjavilo „z ničoho“ ako napríklad spomínaný Soul Spike. Iné tu už ale boli, boli silné a časťou hráčov (vrátane mňa) už boli i pred príchodom MH 3 považované za adeptov na bann (viď. spomínaný minulý článok). No a tou mnou vypichnutou kartou je samozrejme The One Ring. Ten sa momentálne hraje „všade“ a prichádzajúce karty ho iba zlepšili. Hraje sa v Jeskai Kontrole (ten získal Phlage, Titan of Fire's Fury na obnovu životov a možno nie kľúčové, ale silné nové karty - Galvanic Discharge a Tune the Narrative), v Trone (ten získal „polovičku decku“ - Devourer of Destiny, Emrakul, the World Anew, Kozilek's Command, Ugin's Labyrinth) a v Monoblack Necrodominance (tá získala logicky Necrodominance). Ale samozrejme ešte i v pár iných. Ide o to, že v spomínaných deckoch z ich podstaty exceluje, pretože spolupracuje s myšlienkou decku. V Jeskai Kontrole Phlage nahrádza stratené životy a Tune a Discharge sú (skoro) najlacnejšie možné instanty umožňujúce decku šetriť manu a pritom hrať svoju hru. V Trone je pre zmenu teraz ešte viac možností ako získať masu many a tak nájsť 4 many na Prsteň naozaj nie je problém. Najlepší je ale podľa mňa The One Ring v Necrodominance balíku. Ten chce, ako som už písal, zo svojej podstaty meniť životy za karty a tak má vďaka nemu a spomínanému očarovaniu daný balík k dispozícii dokonca dva playsety kľúčových kariet.
Pričom si ale myslím, že Prsteň nie je až taký broken. Je neskutočne silný, nechápte ma zle, ale vo svojej podstate to nie je „memory jar level“ broken. Lenže má „iné problémy“. Prvé som už opísal pri svojom prvom článku. Vadí mi, že znižuje diverzitu niektorých typov deckov. Niečo v tom zmysle, že ak hráte pomalší ale odolný deck, alebo hráte deck s dostatkom many tak ... prosto hráte 4x Ring. Druhé je to, že môže viesť k nezábavným hrám, či nezábavným momentom v hrách. Ako náhle ho súper „roztočí“ viete, že ste v podstate skončili. Naťahá si kopec kariet, medzi ktorými bude ďalší, alebo iná možnosť ako sa ho zbaviť a túto ním vyprodukovanú kartovú výhodu už neprelomíte. No a nakoniec, on iba sám o sebe „nútil“ hráčov možno až príliš prispôsobovať sideboardy svojich balíkov (Pick Your Poisson, Pithing Needle, Haywire Mite, Disruptor Flute, ...) jeho prítomnosti na formáte. Teraz už trochu menej, prišli iné silné karty a iné silné balíky, ale nútil. The One Ring je momentálne najhranejšou kartou formátu (podľa Mtggoldfish ho 15. 7. 2024 hráva 37% deckov), zatiaľ čo Grief je až na konci TOP 20. No a po pravde tu sa mi stále viac a viac páči možnosť, o ktorej sa v poslednej dobe dosť (i z flavourových dôvodov) hovorí. Čo tak, keby bol Jeden prsteň „vintage style“ restricted? Ja viem, to nie je modernový štýl, ale je to predsa len Jeden prsteň (myslené samozrejme viac žartom). Osobne si nemyslím, že sa Wizardi odhodlajú obmedziť množstvo akejkoľvek karty na moderne na číslo 1, ale zase si myslím, že by to naozaj nebola zlá vec. I do budúcnosti. Power level formátu rastie neskutočne.
Druhou kartou, ktorá tiež posilnila príchodom MH 3 je spomínaný Grief. Pretože prišli dve karty, ktoré dokážu čerpať z jeho schopností. Tými kartami sú Phyrexian Tower a Necrodominance. Takže okrem svojho vlastného decku – kde stále dokáže v prvom kole rozobrať súperovu ruku a ešte i zostať na stole - sa začal hrávať i v Monoblack Necrodominance balíku. Pretože v tomto balíku dokáže druhokolový pitchnutý a následne do Veže obetovaný Grief zariadiť zahodenie najnebezpečnejšej súperovej karty spolu s druhokolovou Necrodominance, ktorá potom nahradí straty. No a naopak, ak toto očarovanie naťahá kopec kariet, veľmi radi niektorú zahodíme do Griefa, pretože máme maximálnu ruku 5 kariet, tak či tak. No a stále sa hráva vo svojich Monoblack, Rakdos a Dimir Scam deckoch. Pričom prvý dostal v MH 3 bytosti ako Nethergoyf a Sorin of House Markov a posledný menovaný zase posilu v podobe Psychic Frog-a, ktorý dokáže tiež zariadiť pár rýchlych výhier. Plus je tu Living End, Goryo's Vengeance a ďalšie decky.
Treťou kartou, ktorá posilnila príchodom iných sú podľa mňa Orcish Bowmasters. Ktorí síce nedosiahnu priamo na Nadu, ale poradia si s dosť bytosťami/kartami v jej decku , takže sa javí ako stále viac a viac žiadúca súčasť mainu. Do mirroru zvlášť. Plus postihuje ďalšiu hviezdnu formátu – Necrodominance a kopec rôznych druhov modrých (a Ux) cantripov. Nestala za z nich nefér karta, ale rozhodne posilnili. Lenže ich zvýšená prítomnosť v mainoch čiernych deckov (spolu s Wrenn, aj keď tá už taká častá nie je), stále negatívne postihuje veľký počet kvalitných bytostí, ktoré ale majú iba jeden život.
Takže moje poradie na bann „starých“ kariet, teda za predpokladu, že Wizardi budú banovať silné karty a nie tie podporné (Shuko, Scam package, ...) by bolo:
Myslím, že u The One Ring sú dôvody očividné. Pomáha big mana deckom, vedie k rovnakým hrám a nedáva súperovi veľa šancí vrátiť sa do hry. Ale zase si s ním vedia hráči poradiť i inak. Grief je podobný prípad. No a aj keď uznávam dôležitosť, ale i zábavnosť discardu (sám som starý jundista), tak Grief - to čo robí, vie s „trochou“ pomoci robiť už príliš nefér. Len Bowmasters a Ragavan sú trochu „tricky“ a sú ukážkou toho ako v moderne (tak ako v živote) súvisí všetko so všetkým. Ak by boli (v nejakej budúcnosti) zabannované The One Ring a Necrodominance a neprišlo by niečo s „rovnakou mechanikou“ a porovnateľnou silou, tak potom by Bowmasters „stratili“ veľkú časť svojho opodstatnenia. Lenže bez nich by nemal kto dávať pozor na Ragavana a ten by získal voľné pole pôsobnosti. Z hrávaných kariet ma na neho po Orkoch (a v ich štýle) dosah tak akurát spomínaná Wrenn and Six – viete ako to myslím - ale tá nie je ani v TOP 50, pričom Bowmasters sú v TOP 10. Takže je možné, že nakoniec by „šiel“ i on. Plus by tu teda mohlo byť významné plus v tom, že by znovu získali šancu i bytosti s odolnosťou 1. Už pri Rýchlom rozbore MH 3 som písal o tom, ako sa teraz stále viac a viac „musia“ objavovať silné jedno a dvojmanové bytosti zo silou možno 1, ale odolnosťou 2 (Delighted Halfling, Guide of Souls, Ajani, Nacatl Pariah, ...) práve preto, aby odolali vyššie spomínaným kartám. Takže zabannovanie Orkov by mohlo trochu zvýšiť rôznorodosť formátu. Ale ako hovorím, šance sú malé.
Tu je tiež odpoveď trochu ošemetná. Ide o to, že meta sa síce nezmenila tak výrazne aby zrazu už nebolo potrebné mať zakázanú konkrétnu kartu, ale môj pohľad je skôr ten, že s príchodom stále nových a nových (silných) kariet na formát, by sa i sila predtým broken kariet „rozpustila“ v tom obrovskom card poole. Niečo ako to, čo sa podľa mňa na štandarde stalo zo Sheoldred po predĺžení rotácie. No a i tu ma napadli 3 karty. Teda napadlo mi ich i viac, vrátane predtým takých silných kariet ako Splinter Twin, Glimpse of Nature či Birthing Pod. Ale to sú všetko „kombo“ karty a kombo podľa mňa momentálne na moderne pomoc nepotrebuje. Minimálne mu teda pomáhať nechcem ja. Ale našiel som si iné 3karty - ktoré teda ak mám byť úprimný tiež môžu pomôcť kombo deckom viac ako deckom, ktoré chcú hrať (viac menej) fér – ktoré ale môžu potenciálne pomôcť i fér balíkom a tak by som im tu šancu rád dal. I s možnosťou, že nakoniec skončia ako Golgari Grave-Troll. Teda znovu zabanované.
Prvá karta nie je prekvapením, je to už i v minulom článku spomínaný Deathrite Shaman. No a i ja vidím všetky jeho klady a v tom zmysle teda i jeho riziká. Dlho bol považovaný za najlepší one drop. To sa ale podľa mňa zmenilo príchodom Ragavana. Áno, dokáže akcelerovať do troch mán v druhom kole, ale non-creature kombá sa nechcú veľmi spoliehať na urýchlenie v podobe bytostí (sú príliš krehké). A áno, creature kombám by pomohol. Ale napríklad taký Golgari Yawgmoth už má Delighted Halfling-a, ktorý síce nedáva reach do neskorších fáz hry, ale zase ochráni Yawgmoth-a a oboch Grist-ov pred prerušovaniami. Áno, má dva životy a tak odolá Orkom, ale to už i iné bytosti – vrátane manovačov. A poslednýkrát – áno, dokáže zraňovať za dva životy, ale iba raz za kolo – to ťažko nazveme winn condition, dokáže napádať súperov hrob, ale tu platí to isté – nie je to „winncon“. Naopak by to mohlo pomôcť proti Yawgmoth-ovi. Takže podľa mňa najväčším reálnym rizikom by bolo asi to, že by to na formáte s fečkami mohol byť jednomanový čierny (!) manovač. A s Monoblack Necrodominance deckom na moderne to už znie hrozivo. Ale zase na druhú stranu – tento deck veľa fečiek nehraje (niektoré verzie žiadne, niektoré tak 3). Takže ak sa stretne s no-fetch súperom (Tron, Monored Eldrazi, Amulet Titan a podobne), tak to bude skoro mŕtva karta. A netajím, že by pomohol i môjmu Jundu. Ale ako som písal minule – už nie je rok 2014. Kde je teraz Jund?? Ja by som ho na formát rozhodne vrátil.
Druhou možnosťou je – teda už rozhodne viac kombo nebezpečný - Green Sun's Zenith. Pretože to by rozhodne bola posila i pre spomínané creature based kombo decky. Lenže – aj keď uznávam potenciálne nebezpečnú silu tohto Zenit-u, stále nedokáže nájsť nie-zelené bytosti, ktoré „normálne“ hľadá napríklad Chord of Calling. Takže napríklad Outrider en-Kor a Skyclave Apparition pre Bant Nadu alebo Blood Artist-u, Orcish Bowmasters a Yawgmoth-a pre Golgari Yawgmotha. A znova áno – i ja vidím, že dokáže nájsť kopec iných bytostí (vrátane „veľkého“ Grista) a to, že by sa mu decky vedeli prispôsobiť a tiež to, že s príchodom stále nových a nových bytostí na formát by jeho sila nebezpečne rástla až na a za hranicu následného znovu-zabannovania. A že čo i len s Dryad Arbor na formáte je to ďalší jednomanový manovač do prvého kola a pritom skoro čokoľvek do kôl ďalších. Ale znovu – nie je rok 2011 (teda rok kedy bol zabannovaný), Dryádu teraz zabije každý (a jeho brat) a ja by som to teda riskol. Chcel by som vidieť, či by formát dokázal „absorbovať“ jeho silu.
No a treťou a „najnebezpečnejšou“ možnosťou je Seat of the Synod a zvyšné artefaktové zeme z Mirrodinu. Tie boli považované za tak silné, že neboli na moderne legálne dokonca ešte pred jeho vznikom. Teda chápete ako to myslím. Boli preventívne zabannované, ešte pred prvým oficiálnym turnajom. No ale jediným dôvodom, pre ktoré si želám ich odbannovanie by bol naozaj návrat Affinity na popredné miesta. Lenže tieto zeme prinášajú riziko, že príliš pushnú i/hlavne iné „nie fér“ decky ako Whirza a Thopter Kombo, teda decky založené na bytosti Urza, Lord High Artificer. Plus by ešte viac posilnili napríklad kartu Urza's Saga. Lenže by tu stále bola i šanca pomôcť spomínanej Affinite. A tiež je tu fakt, že práve voči týmto zemiam sa na moderne naozaj oproti roku 2011 zmenila meta. Tieto zeme by už dnes boli neskutočne krehké. Máme k dispozícii karty ako Force of Vigor, Stony Silence, Collector Ouphe a nedávno prišiel samotný Meltdown. Ktorý - a ja nechcem znieť ako konšpirátor – by mohol byť predzvesťou vecí budúcich. Lenže asi práve pre toto riziko by boli tieto zeme zlou voľbou pre aggro deck, ale asi stále prijateľným rizikom pre kombo. Neviem – toto je iba malá špekulatívna úvaha, nie investičný rozbor.
Takže moje poradie na unbann „starých“ kariet, teda za predpokladu, že sa k tomu Wizardi vôbec odhodlajú by bolo:
No a to by bolo na moju malú úvahu naozaj všetko. Aj keď vôbec nepredpokladám, že mi táto predpoveď výjde rovnako ako moja posledná úspešná, mal som pocit, že sa k tejto téme prosto chcem vyjadriť.
No a čo si myslíte o bannovaní a odbannovaní vy?
Udejú sa nejaké zmeny?
S akou pravdepodobnosťou a kedy?
Na vaše postrehy sa ako vždy teším v komentároch.
Dorlas
Grahf
07.08.2024 21:15
Osobne rátam len s banom Nadu, najbližšie v auguste tuším. Nepohrdol by som ani Ringom a Griefom.
0 hlasů
dorlas
08.08.2024 11:56
I ja si myslím, že najbližšie zabannujú len Nadu. Čo je vidieť i na mojich percentách :o) Ostatné karty sú len dlhodobé (a špekulatívne) odhady po zmene mety - po augustovom banne. Čo tiež píšem i pri nich. Ale súhlasím s Tebou, že i Grief a Ring by po nejakej dobe mohli "ísť". No a uvidíme, ako si na jeseň povedú Eldraziovia (Labyrinth) ...
0 hlasů
Chainer
08.08.2024 16:36
Upřímně nevím, jak to funguje s těmi procenty (copak se nesčítají na 100 %?! ;-)), ale článek to je pěkný.
Co se týče zákazů, tak si myslím, že zakázán bude pouze Nadu a že Grief bude zakázán jenom na formátu Legacy.
Je docela zajímavé, že v první části jsi naprosto minul to, co považuji za problém já, a sice energii :-)
Přijde mi, že Wizardi se od dob Kaladeshe nepoučili a tuto mechaniku učinili ještě víc "overpowered" než byla, a to k tomu stačilo jenom pár karet! Přičemž hlavním problémem je to, že tady prostě nelze ukázat na žádnou konkrétní kartu, která by byla "přesílená". "Přesílená" je totiž až ta "suma těch částí"...
Takže ano, na formátu Historic se vše prostě "zrebalancuje", ale na formátu Modern to bude (teď a s případnými dalšími kartami) prostě problém, který vlastně úplně nevím, jak řešit... (Asi by se toho muselo zakázat z energie prostě hodně...)
Co se týče povolování karet, tak to je takové už skoro jako "přiznání power creepu". Prostě já bych spíš proti "power creepu" bojoval (zakazováním karet), než ho "přiznal" a povolil karty ze starých časů...
- Deathrite Shaman by na Modernu povolen být mohl (možná), ale podle mě nebude jenom díky tomu, jak specificky jsou jeho schopnosti napsány:
Hráč A: "Zkusím nacílovat tady tu zemi, abych ji exilnul a přidal si manu..."
Hráč B: "Zkusím svým Deathrite Shamanem nacílovat přesně tu zemi, kterou ty cíluješ..."
Hráč A: "Zkusím mým dalším Deathrite Shamanem nacílovat tu stejnou zemi..."
Myslím si, že o tohle "procedurování" (tj. "Deathrite Shamaní války") opravdu nikdo nestojí...
- Ano, Dryad Arbor nalezená Green Sun's Zenithem je zranitelná, ale... On ten Green Sun's Zenith umí víc než jenom to... On vlastně umí MNOHEM víc než jenom to... ;-)
Prostě Dryad Arbor by k tomu Zenithu byla tak moc "low opportunity cost", že to prostě raději také ne... Respektive dokážu si představit odbanovat zelený Zenith, když se současně k tomu zabanuje Dryáda :-)
- A artefaktové země? Tak máme přece artefaktové mosty z MH2. To musí stačit... ;-) (Mimochodem, co se stalo se všemi těmi balíčky se Simulacrum Synthesizerem? ;-) A kam se podělo "kombo" Leyline of the Guildpact + Scion of Draco? ...)
Prostě Modern se stal divokým a nepředvídatelným místem a díky čímdál silnějším a silnějším kartám (a "banům") prakticky "rotuje" ještě rychleji než Standard. A to je za mě bohužel...
Ke tvým rozborům MH3 se ještě dostanu. V červenci jsem na ně bohužel nenašel čas, ale teď jsou právě na stacku na vrcholu! :-)
0 hlasů
dorlas
08.08.2024 22:25
Ahoj. Ďakujem.
1) Sranda je, že som to mal pôvodne na súčet 100 %, ale zmenil som to. Beriem to tak, že ak je 100 % istota zabannovania každej karty, tak to % je vyjadrením toho, ako veľmi pravdepodobne bude daná karta zabanovaná. A len by som rád ujasnil, že sa vyznám v dejinách, nie matematike.
2) Ako som už napísal Grahfovi, i ja si myslím, že bude zabannovaná iba Nadu. Preto má také vysoké percento. Tie zvyšné karty sú iba potenciálne banny. Niekedy v budúcnosti.
3) No a energiu som ja nevypichol, pretože ju za problém nepovažujem. Ja osobne. Hlavne preto, pretože na rozdiel od Saheeli Komba a Aetherworks Marvel Komba v časoch kaladeshského štandardu sa teraz na moderne nejedná o kombo. Je to rýchly synergický aggro balík. Brané zoširoka. Niečo ako bola svojho času Affinita. Uznávam, že má istý „prison“ presah (Blood Moon), ale stále je to (znova technicky) aggro. Založené na kopci x/1-tiek. Takže sa dá poraziť.
4) Áno bolo by to priznanie „power creepu“. A áno i ja by som bol radšej keby nebol. A tiež proti nemu chcem bojovať. A jednou z možností by bol návrat starých (silných) kariet. Pretože potom by sa sila tých nových broken kariet – a ja viem, že toto spojenie už používam v poslednej dobe príliš často – tak tá sila by sa „rozpustila v širšom card poole“.
5) Myslím, že na formáte s fečkami by „Deathrite Shamaní války“ boli ten najmenší problém. Aj keď súhlasím, že by to mohlo byť občas otravné.
6) Ja viem, že Zenith toho vie viac, ale stále to nie je Pod. A kľudne by som Dryýdu zabannoval.
7) Mosty sú super, ale prichádzajú tapnuté. A to je pre aggro výrazná nevýhoda.
8) A áno, úplne s tebou súhlasím, že sa modern stal vďaka MH sadám rotujúcim formátom, čo sa mi tiež nepáči. No a práve návrat tých mnou spomínaných kariet (alebo i iných) by mohol tu rotáciu zmeniť. Možno. Ako keby sme sa vrátili späť v čase. Možno iba okrajovo, ale „vrátili“ by sa možno i staré decky.
Ďakujem za postrehy. Neberiem ich naozaj ako kritiku, ale ako názory na diskusiu. Celý môj článok bol trochu viac špekulatívny, ale myslím, že i takéto články tento server potrebuje.
0 hlasů
dorlas
27.08.2024 08:24
Ja som to hovoril :o)
https://magic.wizards.com/en/news/announcements/au - gust-26-2024-banned-and-restricted-announcement
0 hlasů
Přispívat mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud chcete vložit komentář, přihlaste se ZDE.
6.12. Eternal Weekend Praha, Praha Více formátů |
|
14.12. Memoriál Davida Gilla, Praha Legacy |
|
24.1. Regional Championship Praha 2025, Praha Modern či Limited |
|