Ban je logický, ale moc nevěřím, že to vydrží.. ten formát je nemocný už pěkně dlouho. Podle mě za to může neustálý tlak na co nejvyšší power level karet, aby se je vyplatilo otvírat v boosterech.
0 hlasů
Standard
Standard
Následující karta je zakázaná:
Vyjádření:
Již od prvního týdne s novou edicí Zendikar Rising Wizardi sledovali dění na Magic: The gathering Arena a Magic Online, kde na základě velkého množství vzorků (miliony odehraných her) odhalili problematickou strategii v post-rotation metagame. To se týká především vícebarevných ramp balíčků s přístupem k Uro, Titan of Nature's Wrath, Lotus Cobra, a Omnath, Locus of Creation.
Ze zmíněné trojice karet se rozhodli zakázat právě Uro, Titan of Nature's Wrath, který prokázal svojí nadměrnou sílu již v předchozím Standardu. Zbylé karty chtějí nechat, aby měly prostor se adaptovat na novou metagame. Navíc dalším argumentem pro zákaz Elder Gianta je fakt, že po víkendových turnajích nebyl využíván jen v dominantním Four-Color Omnath balících, ale i v strategiích, které cílí na jeho poražení.
Tímto zákazem si slibují snížení síly ramp balíků na přijatelnou kompetitivní úroveň tak, aby existovaly strategie, které budou schopny tento archetyp držet v šachu a pod kontrolou. To ale neznamená, že by nadále přestali sledovat Four-Color Omnath strategie, které vykazují dominanci na formátu, jen chtějí nechat prostor pro utvoření nové metagame po zákazu Gianta.
V závěru vyjádření se Wizardi snaží obhájit svůj krok, kterým je zákaz nějaké karty takto brzy po rotaci. Argumentují hlavně tím, že zakázaná karta vykazovala problémy již delší dobu. Navíc se tím snaží reagovat na rychlé digitální prostředí, kterému tak umožní využít plný potenciál spojený s rotací na dvojce, díky které Magic získá zajímavé období pro hledání a vylepšování nejrůznějších strategií.
Primární zaměření Wizardů je aktuálně na Standard a Historic formát, které jsou součástí online herního klienta MTG Arena.
Nad 10% fieldu:
Pod 10% fieldu:
Zbytek balíků má pod 5%
Jak se tento krok líbí Vám? Přijde Vám to jako něco, co mělo přijít již dávno, nebo se strategií Wizardů kolem zákazů karet na dvojce souhlasíte? Určitě nám dejte vědět do komentářů.
HonzaB
29.09.2020 16:06
Ban je logický, ale moc nevěřím, že to vydrží.. ten formát je nemocný už pěkně dlouho. Podle mě za to může neustálý tlak na co nejvyšší power level karet, aby se je vyplatilo otvírat v boosterech.
0 hlasů
Colossus
29.09.2020 16:46
Uro byla vhodná karta do Modern Horizons 2, celý rok by byl na standardu problém. V Zendikaru to nevypadá na žádné přestřelené karty a dokonce to vypadá, že by se nemuselo tak hodně rampit . Omnatha teď třeba spolehlivě sundavá Mono GREEN, stačí mrknout na neporazitelnou crokeyz verzi :)
Jinak z mého pohledu jsou tak časté a rychlé bany taky z důvodu arény(samozřejmě power level posledního roku tomu taky hodně nahrál), kde se opravdu odehrají miliony her a jsou z nich data.
1 hlas
Highway9
30.09.2020 10:25
Souhlas s Colossem.
Strategie kolem zákazů mi nevadí. Je lepší nějaká regulace než žádná. Development team nemůže nahradit to co ukáží až miliony her na aréně. Očekávám do budoucna podobné banování jako za poslední rok, beru to jako součást vývoje takto pravidlově i počtem karet rozsáhlé kombinační hry. Nemám s tím problém.
0 hlasů
rhames
30.09.2020 13:32
z meho pohledu by vubec nebylo od veci, kdyby si wizardi na chvili odpocali a nabrali novy dech. klidne at ted tri roky vydavaji remaster edice starych uspesnych edic...
uz od puvodniho therosu mi prijde ze se dost preslapuje na miste.... nejdriv se vybrakovala anticka mytologie, pak egypt... v ixalanu zase konkurencni hra...az zacali vybrakovavat sami sebe..... co se tyka lore tak za poslednich x let aby clovek pohledal opravdu zajimavou edici
0 hlasů
Chainer
30.09.2020 15:22
Co třeba War of the Spark? Tam vykulminovala bitva proti Nicolu Bolasovi, tj. lore, které bylo budované napříč všemi sadami asi tak po čtyři roky...
0 hlasů
rhames
01.10.2020 16:19
Souhlas ze war of the spark byla zajimava edice. nicmene je to teda malo...muj nazor
Nezahral by sis snad remasterovaneho Urzu? Masky? Invazi? : )
0 hlasů
Chainer
01.10.2020 16:41
Ano, určitě zahrál, ale já jsem hlavně reagoval na to lore.
0 hlasů
Chainer
30.09.2020 15:23
@Highway9: Zajímalo by mě, jestli také hraješ "papírový" Magic. Ono totiž jako koupit si 4x kartu za 5000 Kč (na Standard!) a skončit s ní zabanovanou, není zrovna dobrý "zážitek"...
Proto si myslím, že by české herny (/prodejci karet) mohly (nebo spíše měly) nabízet takovou službu, jakou nabízí Channel Fireball v akci pojmenované: "Wait, they just banned it?" Tj. pokud si člověk koupí kartu a ta je do (řekněme) dvou týdnů zabanovaná, měl by mu ji prodejce refundovat zpět. (Řekněme na základě účtenky a samozřejmě vrácení té karty.)
Tohle by bylo dobré jak pro hráče (protože věřím, že je nemálo lidí, kteří se bojí/otálí cokoliv koupit, protože "co kdyby mi to náhodou zabanovali"), tak pro prodejce (zase se tím trochu víc "rozjede" obchod + ten prodejce si na tom ještě může udělat reklamu + třeba získá i "edge" před konkurencí, která to ještě nezavedla...), takže tohle je prostě oboustranně prospěšné.
Proto apeluji na vás, abyste vy apelovali na svoje herny/prodejce karet, aby takovou akci zavedli. Když ji může zavést Channel Fireball, tak nevím, proč by ji čeští prodejci karet nemohli zavést taky.
0 hlasů
Spawn
01.10.2020 13:13
protoze Channel Fireball ma uplne jine obraty a taky uplne jinou konkurenci?
0 hlasů
Chainer
01.10.2020 16:42
Jako tahle: Každá herna (obchod) samozřejmě musí sama zvážit na čem je, ale myslím si, že když se té akci správně nastaví parametry, tak je proveditelná i českých končinách.
0 hlasů
Raptor
04.10.2020 19:13
A neměl bys spíš náhradu požadovat po WotC? Protože prodejce ti nic nezakázal a tudíž za tvoje rozhodnutí ani žádnou vinu nenese. A pokud bys přesto trval na svém, mělo by to fungovat i obráceně? Tedy pokud koupíš kartu, která je následně odbanována, může ji od tebe obchod taky vyžadovat zpět? Protože princip mi přijde naprosto stejný.
A pokud by na toto obchod přistoupil, souhlasil bys se zavedením dvojích cen? Něco jako "připlaťte si za garnaci vrácení"?. Samozřejmě nic horentního, řekněme, že by se ceny zvedly na úroveň CHB, když už jej tedy používáš pro srovnání.
A konečně: Na základě čeho si "myslíš" že by něco takového bylo proveditelné? Ty obcodům vidíš do jejich podnikání, účetnictví a nákladů vs výnosů? Nebo jsi to jen tak plácl?
0 hlasů
Chainer
04.10.2020 20:28
Jen tak jsem to "plácl", protože jsem to viděl u Channel Fireballu. (A popravdě tedy nejenom u něj.)
0 hlasů
Přispívat mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud chcete vložit komentář, přihlaste se ZDE.
18.1. Innistrad Remastered Prerelease, Různé Sealed |
|
24.1. Regional Championship Praha 2025, Praha Modern či Limited |
|
8.2. Prerelease Aetherdrift, Různé Sealed |
|
21.2. MagicCon: Chicago, USA, Chicago Různý |
|
20.6. MagicCon: Las Vegas, Las Vegas, USA různé |
|
26.9. MagicCon: Atlanta, Atlanta, USA různé |
|