"Co říkáte na tyto novinky vy?" ze je to tak slozite, ze sem to ani nedocetl do konce :-D a asi me ani nelaka to sledovat
0 hlasů
V tomto článku si shrneme novinky okolo organizovaného hraní pro rok 2019, kde se dozvíte detaily o Mythic Invitationalu, Mythic Championshipech jak v papírové tak v digitální variantě a novém mulliganu, který se má testovat na příštím MC v Londýně.
V tomto článku si shrneme následující novinky:
Mythic Invitational je turnaj o $1,000,000, z čehož $250,000 si odnese vítěz. Odehraje se na MTG Areně na PAX East 28. - 31. března v Bostonu a utká se zde 31 hráčů Magic Pro League (všichni kromě Reie Sata, který o svou pozvánku přišel kvůli diskvalifikaci na Grand Prix Praha) včetně Martina Jůzy, dále 8 kvalifikantů z MTG Arena a zbylé sloty do celkových 64 tvoří pozvaní hráči.
Kompletní seznam pozvaných hráčů si můžete přečíst v původním článku od WotC. Z Areny se kvalifikovalo prvních 8 hráčů na Constructed ladderu na konci února (tedy nyní). Pokud by byl v Top 8 některý z pozvaných hráčů, pozvánka se přesune na dalšího hráče v pořadí. Kvalifikovaní kromě pozvánky získají také letenku, hotel a vstup na PAX East. Je již známý konečný žebříček, kde se v Top 8 umístil i Ondřej Stráský, nicméně zatím není jasné zda všech osm hráčů bude moci pozvánku přijmout.
Prize money bude rozděleno následovně:
Umístění | Výhra |
1. | $250,000 |
2. | $125,000 |
3. | $70,000 |
4. | $45,000 |
5.-16. | $12,500 |
17.-64. | $7,500 |
Formát
Cílem WotC je, aby byl Invitational rychlý a plný dramatických momentů, takže pro tento účel připravili nový formát Duo Standard, kde se bude hrát v double-elimination, tedy ve dvojitém pavoukovi, kterého můžete znát z různých eSports.
V Duo Standardu každý hráč registruje dva balíčky na Standard, které se mohou překrývat (mohou být i zcela totožné). Ve formátu se nesideboarduje, ale sideboard mohou hráči registrovat kvůli kartám jako Mastermind's Acquisition. Zápasy budou odehrány následovně:
Ve čtvrtek a v pátek budou hráči hrát ve čtyřech double-elimination pavoucích po 16-ti hráčích, z každého postoupí 4 hráči. V sobotu zbylých 16 hráčů odehraje opět double-elimination pavouka, ze kterého zbydou poslední čtyři, kteří si to opět v dvojité eliminaci rozdají v neděli.
Ve čtvrtek, pátek a sobotu se bude začínat v 9:00 místního času (tedy 15:00 našeho času) a v neděli o hodinu později, tedy 10:00 místního času (16:00 našeho času). Z turnaje bude samozřejmě i video coverage.
Jedná se o exhibiční turnaj, který nebude mít žádný dopad do zbytku organizovaného hraní (viz. nový systém v následující části článku).
Hráči, kteří nejsou členy MPL, se budou moci kvalifikovat na budoucí Mythic Championshipy skrze Mythic Championship Qualifiery organizované lokálními hernami, organizátory turnajů, na MagicFestech, na MTGO nebo na MTG Areně.
Originální článek s informacemi, které jsou zde shrnuty, si můžete přečíst na stránkách WotC.
Magic World Championship 2019 a Mythic points
V prosinci 2019 se odehraje Mistrovství světa pro 16 nejlepších hráčů o $1,000,000. Místa budou rozdělena následovně:
Pokud se někdo z kterékoliv Top 4 kvalifikuje jiným způsobem, tak se pozvánka posune na dalšího v pořadí.
Mythic Points budou body, které je možné získat na Mythic Championshipech (jak papírových, tak na Areně):
MTG Arena | Mythic Points |
---|---|
1st | 50 |
2nd | 42 |
3rd–4th | 37 |
5th–8th | 32 |
9th–16th | 24 |
17th–28th | 17 |
29th–52nd | 11 |
Day Two of MQW | 5 |
Tabletop | Mythic Points |
---|---|
1st | 50 |
2nd | 42 |
3rd–4th | 37 |
5th–8th | 32 |
36+ Match Points | 24 |
33–35 Match Points | 17 |
30–32 Match Points | 11 |
27–29 Match Points | 5 |
Poznámky:
Kvalifikace na Mythic Championshipy 2019
Dalších $2,500,000 se letos rozdá na Grand Prix Main Eventech.
Kvalifikace na Tabletop Mythic Championshipy
Následující informace se týkají MC v Barceloně a Richmondu, protože do Londýna platil ještě starý systém.
MagicFesty nabídnou řadu způsobů jak se kvalifikovat na Mythic Championship:
I nadále se bude možné kvalifikovat na Magic Online:
Kvalifikují se také hráči na základě výsledků z předchozího Mythic Championshipu:
Kvalifikace na MTG Arena Mythic Championshipy
Prvních 16 hráčů z MTG Arena Mythic Qualifier Víkendu se kvalifikuje na Mythic Championshipy s prize poolem $750,000. Jak na to?
Další detaily:
Formátem Mythic Championshipu II, který se odehraje 26. - 28. dubna, bude úplně nové Limited, jelikož se odehraje během prerelease víkendu. Druhým formátem bude Modern, který však bude ještě bez nové sady.
Nový mulligan spočívá v tom, že si hráč vždy vezme nových sedm karet, ale pak vrátí na spodek knihovny tolik karet, kolikrát mulliganoval. Takže například místo mulliganu na pět karet si vezmete sedm karet a dvě dáte dospod, ruka tak bude vždy o něco lepší protože máte na výběr.
Co říkáte na tyto novinky vy?
Spawn
05.03.2019 10:38
"Co říkáte na tyto novinky vy?" ze je to tak slozite, ze sem to ani nedocetl do konce :-D a asi me ani nelaka to sledovat
0 hlasů
pavouk
05.03.2019 11:01
Z turnajoveho hrani jsem za posledni dva roky "ponekud" vypadl, takze vetsina toho mi je celkem fuk. Ale novy mulligan mi dava smysl. Je to postih, ale vyber z nezmenseneho poctu sedmi karet dava vetsi sanci na "hratelne" ruce s rozumnym pomerem zemi a ne-zemi. Akorat to trosku smrdi nejakym tri-ctyrkaretnim kombem, ktere si muze v klidu mulligenovat do te idealni ruky, protoze vic karet stejne nepotrebuje.
0 hlasů
Jedi_Knight
05.03.2019 14:13
Máte tam chybičku - není nutné být top 1000 na konci sezóny, ale jen toho dosáhnout BĚHEM sezóny. Tzn. mnohem méně drakonicka cesta ke kvalifikaci (byť stále časově náročná). Viz
Reach the top 1,000 in Mythic Ranking in Constructed or Limited during a qualifying month, and you will be eligible to compete in that season's Mythic Qualifier Weekend (MQW).
0 hlasů
Chainer
05.03.2019 18:13
Na tohle se už někdo ptal Wizardů a téměř jistě to není pravda. Top 1000 nestačí jenom "hitnout", ale je nutné v ní zůstat na konci sezóny.
(Protože si uvědom, že v okamžiku "těsně po spuštění nové sezóny" by v Top 1000 byl alespoň na pár minut prakticky každý...)
0 hlasů
Jedi_Knight
09.03.2019 11:39
Má chyba. Bohužel je to jak píšeš - v původní verzi článk totiž bylo during.
Za mě by to bylo mnohem ferovejsi, protože tu stage 1 (sobotu) může klidně hrát třeba 8 tisíc lidí, tam není problém vytvořit to síto do 128.
Nesouhlasim jinak s tím, že by to v tomhle případě měl "každý". Já mám momentálně po týdnu Diamond 1 a ta časová investice je docela masivní - pro člověka co pracuje a ještě navíc a rodinou je to fakt docela kalkul se vyskrabat na Mythic. Ten Karstenuv článek kde ukazuje kolik her a času to bude stát docela sedí - bavíme se třeba o 50 - 60 hodinách jen se na Mythic dostat.
Tim neříkám, že je v tomhle nechápu. Jen ten systém úplně ok umožňuje dát tu šanci víc lidem, protože jednoduše stačí pak nastavit ten finální sobotní event třeba na 9-2. Já teď počítám s tím, že někdy během příštího týdne udělám Mythic a pak na konci sezóny se vyskrabat na těch 1000 no.
0 hlasů
Chainer
09.03.2019 16:11
"Nesouhlasim jinak s tím, že by to v tomhle případě měl "každý"." - Kdyby tu Top 1000 stačilo jenom hitnout, tak ale po první vyhrané hře hned (= v prvních minutách) po startu sezóny v té Top 1000 nejspíš jsi, ne?
Tím chci říct, že než se ten "ladder" stabilizuje, tak to pár desítek minut/hodin trvá a před tou dobou se můžou dít poměrně divoké "zhůvěřilosti"...
0 hlasů
George
09.03.2019 16:47
"Kdyby tu Top 1000 stačilo jenom hitnout, tak ale po první vyhrané hře hned (= v prvních minutách) po startu sezóny v té Top 1000 nejspíš jsi, ne?"
Ta TOP 1000 se ale počítá v rámci Mythic Ranking, takže nejsi, protože Mythic Ranking hned po startu nové sezóny nemáš. Napřed se na nej musiš dostat a pak se ti teprve začne počítat umístění v TOP 1000.
0 hlasů
Jedi_Knight
10.03.2019 02:21
Přesně tak - na začátku sezóny člověk spadne (nově z mythicu na platinum) a musí se teprve vybabrat zase zpátky. Ostatně stačilo si zapnout třeba stream Juzy - I po třech dnech víceméně full time testingu dosáhl diamondu.
0 hlasů
Chainer
10.03.2019 19:59
Ok, dobře. Ono je ještě potřeba tam nějak došplhat.
Nicméně můj point asi chápeš. V několika prvních minutách/hodinách/dnech ten žebříček ještě není úplně "stabilizovaný", takže při tom modelu "stačí Top 1000 jenom hitnout", by se mohly dít podivné věci.
0 hlasů
George
09.03.2019 16:51
"Ten Karstenuv článek kde ukazuje kolik her a času to bude stát docela sedí - bavíme se třeba o 50 - 60 hodinách jen se na Mythic dostat."
To snad jedině za těch okolností, že hrajete výhradně BO2 a ještě nějaké kontrolní balíčky. Jinak mi to přijde úplně mimo.
0 hlasů
Jedi_Knight
10.03.2019 02:20
Bo3 myslíte. Jinak ve skutečnosti je to při relativně normálním win rate stále rychlejší, než bo1.
A čím výše člověk je, tim častěji se hry protahují, protože oponenti také výrazně víc přemýšlí. V principu těch 20 minut na zápas je průměrná suma co opravdu sedí.
Já konkrétně hraju aggro. 😁
0 hlasů
George
10.03.2019 07:57
Ano, Bo3, omlouvám se. Ale pokud někdo počítá 20 minut na zápas ve smyslu na jeden, tak prostě nemůže být Bo3 rychlejší než Bo1, protože při třech zápasech pak hraju cca 60 minut kvůli jednomu vítězství. Při dvou jen cca 40, ale i tak. :)
A pokud někdo ještě navíc tvrdí, že Bo3 rychlejší je a současně píše o 50-60 hodinách potřebných k dosažení Mythic Rankingu, tak tedy vážně nevím jak a co vlastně hraje. :) Já jsem v první předsezóně hitnul Mythic Rank asi tak během 10 dní, úplně přesně jsem to nepočital. To jsem ještě začínal "od nuly" a ne od Platinum a vážně to nezabralo 5-6 hodin denně. Chvilku jsem si naivně myslel, že se mi nepodařilo kdo ví co - a pak koukám, že se pohybuji někde kolem pozice 900. :-) Jinak řečeno, stovky lidí to daly ještě o dost dřív a taky pochybuji o tom, že u toho seděli 5-6 hodin denně.
A to ještě hraju dost rychle v tom smyslu, že řadu Bo1 zápasů vzdám, když vyhodnotím, že už to s nejvyšší pravděpodobností nevyhraju (někdy možná i zbytečně předčasně), a jdu raději rozehrát další. Což win rate ovlivňuje.
Po dvou předsezónách na Mythic Rankingu můžu za sebe říct, že pro jeho rychlé dosažení určitě doporučuji Bo1 a teprve pak (ty zbývající 2/3 sezóny) bych hrál Bo3, pokud to někoho se sideboardem baví víc. Teorie, že Bo3 může být rychlejší, je sice zajímavá, ale otázka tedy je, jak vám to pak funguje v praxi. :-)
0 hlasů
George
10.03.2019 22:09
Nu a teď důkaz místo slibů. :)
Dnes (tzn. 10. 3.) ve 22 hodin jsem hitnul Mythic Ranking potřetí. Opět přes Bo1. Od posledního Diamantu jsem střídal Esper Control a Bant Control, dvakrát jsem prohrál a všechny ostatní hry vyhrál. Ta poslední etapa mi zabrala cca 1,5 hodiny.
Jako aktuální pozice v Top 1000 se mi načetla 914. :))
Takže asi tak. Prostě 50-60 hodin je mimo realitu, pokud hrajete Bo1.
0 hlasů
Jedi_Knight
12.03.2019 15:48
No... "mimo realitu".
První víkend jsem tomu dal tak 15 hodin abych se dostal na platinum, přes týden tak 2-3 hodiny večer abych se dostal na diamond a tento víkend se mi to povedlo v noci na pondělí v 0:20. Taky víceméně 10-15 hodin během víkendu. Vzato kolem a kolem jsme na těch 35-50 hodinách.
Berte to tak, že můžete být jednoduše lepší hráč. Statistika v tomhle případě není tak daleko od reality. ;)
https://www.channelfireball.com/art...
0 hlasů
Chainer
05.03.2019 18:11
Co říkám na novinky?
Papírové MCQ: Čekám na další informace... :-/ Kolik těch MCQ bude v Evropě? Kde budou? Kolik na nich bude lidí? Kolik lidí se z nich kvalifikuje? Proč je potřeba mít za duben - červen 200 PW bodů? (Odpověď na poslední otázku je jasná: Odfiltrují se tím nějací lidé a vytvoří se tím ty "MCQ pro zvané". Ale je tohle ten nejlepší způsob?)
Aréna MCQ: Myslím, že tohle je nastavené docela rozumně. Být na konci měsíce v Top 1000 nemusí být zase tak těžké a pak to na závěr rozhodne nikoli grind, ale turnaj. To by možná šlo...
Celkově pak ještě není jasné, jestli budou na Mythic Championshipy kvalifikování Hall of Fameři + hráči, kteří nejsou v MPL, ale jsou stále "velmi dobří" (Kiki, Ondra Stráský, atd.). Protože se zrušením Silver a Gold invitů pak tito hráči budou chodit na MCQ také a potkávat se tam s nimi, to bude zábava... (Dosaďte si tam jaký smajlík chcete ;-))
Mimochodem ještě není vůbec jasné co a jak bude hrát ta MPL, a ani O CO bude hrát. (Asi také o nějaké ty Mythic pointy, protože jinak by to nedávalo moc smysl...)
0 hlasů
Jedi_Knight
09.03.2019 11:45
Já upřímně doufal v nějakej regional systém třeba ve spolupráci s hernama. Tohle (těch 200 pwp) je podle mě jen první nástřel, aby se vlk nazral a koza zůstala celá. Navíc to vzhledem k chybějícím PPTQ bude docela oser - v našem okolí jak píšeš počítám tak s jedním, max dvěma MCQ v normálním dojezdu a jinak to bude showdown /FNM grind (protože v tomhle case je v Evropě pokud se nepletu jen Kodaň jako GP).
0 hlasů
Colins
08.03.2019 19:21
Novy mulligan bude katastrofa. Pro standard a limited nevidim problem, ale na modernu bude de facto garantovana lielina na starting hande format dost kazit.
0 hlasů
Přispívat mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud chcete vložit komentář, přihlaste se ZDE.
6.12. Eternal Weekend Praha, Praha Více formátů |
|
14.12. Memoriál Davida Gilla, Praha Legacy |
|
24.1. Regional Championship Praha 2025, Praha Modern či Limited |
|